Repositorio Institucional Ulima

Listar IDIC-Publicaciones indexadas por fecha de publicación

Listar IDIC-Publicaciones indexadas por fecha de publicación

Ordenar por:Orden:Resultados:

  • Alfaro-Moreno, Rosa-María (Sage Publications Ltd.Reino Unido, 2006)
    The relationship between culture and mass media has received much attention among communication scholars in Latin America, especially during the 1980s and 1990s. This period witnessed a shift from understanding culture and ...
  • Schmitt, David-P.; Allik, Juri; McCrae, Robert-R.; Benet-Martínez, Verónica; Alcalay, Lidia; Ault, Lara; Echegaray, Marcela; Herrera, Dora; Zupanèiè, Agata (Sage Publications, Inc.Estados Unidos, 2007)
    The Big Five Inventory (BFI) is a self-report measure designed to assess the high-order personality traits of Extraversion, Agreeableness, Conscientiousness, Neuroticism, and Openness. As part of the International Sexuality ...
  • Bedoya-Wilson, Ricardo (Universidad de PiuraPerú, 2007)
    El cine, desde sus orígenes, a fines del siglo XIX, centró su atención en el registro de la actividad humana. Hizo del hombre y sus manifestaciones un centro de interés y el objeto de representaciones diversas. En el ...
  • Bravo, Javier; Vialardi-Sacín, César; Ortigosa, Álvaro (Universidad Técnica de AachenAlemania, 2007)
    One of the main problems with Adaptive Educational Hypermedia Systems (AEHS) is that is very difficult to test whether adaptation decisions are beneficial for all the students or some of them would benefit from a different ...
  • Mares-Ruiz, Carla (2007)
    Algún autor afirmó hace ya varios años: “lo que funciona en realidad no es el Impuesto a la Renta, sino el sistema de retenciones y pagos fraccionados”1. Y esta idea repetida una y otra vez por muchos otros ha sido corroborada ...
  • Matos-Fernández, Lennia; Lens, Willy; Vansteenkiste, Maarten (Ubiquity Press Ltd.Reino Unido, 2007)
    We used an achievement goal framework to study the role of motivation in the academic context of a Peruvian sample of 8 th to 10 th grade high school students (N = 1505). The purpose of this cross-sectional study was to ...
  • Quiroz-Velasco, María-Teresa (Federación Latinoamericana de Facultades de Comunicación SocialPerú, 2007)
    Reflexionar hoy sobre la enseñanza en nuestras Escuelas y Facultades de Comunicación resulta doblemente importante. En primer lugar, por la aplicación de diversos modelos pedagógicos, teorías y metodologías a lo largo de ...
  • Altuve-Febres-Lores, Fernán (Fundación Elías de TejadaEspaña, 2007)
  • Hernández-Gorritti, Wilfredo-Román; Paz-Castillo-Berríos, Juan; Vaisberg-Wolach, Abraham; Spodine-Spiridonova, Evgenia ; Richter, Rainer; Beyer, Lothar (Hindawi Publishing CorporationEstados Unidos, 2008)
    The palladium (II) bis-chelate Pd (L 1 - 3) 2 and platinum (II) tetranuclear Pt 4 (L 4) 4 complexes of benzaldehyde thiosemicarbazone derivatives have been synthesized, and characterized by elemental analysis and IR, FAB ...
  • Quezada-Macchiavello, Óscar (Benemérita Universidad Autónoma de PueblaMéxico, 2008)
    Asumiendo lo mítico como energía intensa de sentido, esto es, como fenómeno eminentemente fórico, este ensayo toma a a su cargo el Manuscrito de Huarochirí, que quizá sea el documento más importante sobre la antigua religión ...
  • Blanco-López, Desiderio (Benemérita Universidad Autónoma de PueblaMéxico, 2008)
    El rito de la Misa se desarrolla como una práctica significante. Toda práctica significante requiere la presencia y participación de un cuerpo sensible junto a otros cuerpos igualmente sensibles. El rito de la Misa, como ...
  • Vialardi-Sacín, César; Bravo, Javier; Ortigosa, Álvaro (Graz University of TechnologyAustria, 2008)
    Authoring in adaptive educational hypermedia environment is complex activity. In order to promote a wider application of this technology, the teachers and course designers need specific methods and tools for supporting ...
  • Quezada-Macchiavello, Óscar (Benemérita Universidad Autónoma de PueblaMéxico, 2008)
  • Fernández-Cozman, Camilo (Universidad Nacional Mayor de San MarcosPerú, 2008)
    Joaquim Maria Machado de Assis, en "El alienista", emplea la metáfora orientacional, la ironía desmitificadora y la carnavalización para el abordaje del tema de la locura y ello le permite cuestionar el saber oficial y ...
  • Cabrejo-Cobián, José-Carlos (Universidad Autónoma de PueblaMéxico, 2008)
    En la película Videodrome del realizador David Cronenberg se cuenta la historia ficticia de Max Renn (James Woods), el presidente de TV Cívica/Canal 83, una estación televisiva dedicada a transmitir material audiovisual ...
  • Bravo, Javier; Vialardi-Sacín, César; Ortigosa, Álvaro (ACMEstados Unidos, 2008)
    Currently many methods and tools are being developed to support e-Learning courses. On the one hand, they are used to help students. On the other, a few applications are being developed to help course designers and ...
  • Quiroz-Velasco, María-Teresa (Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Universidade de São Paulo de BrasilBrasil, 2008)
    The text presents an overview on the proximities and distances between knowledge and entertainment in the lives of youngsters. Internet is taken as a space for communication and for relashionships and identities re-defi ...
  • Altuve-Febres-Lores, Fernán (Fundación Elías de TejadaEspaña, 2008)
  • Taylor, Ruth-Lesher; Becerra, Rudy; Stuart-Alvarado, Patricia; Case, Spencer-A. (Palgrave Macmillan Ltd.Reino Unido, 2009)
    Today, the securitization industry is international in scope, large and rapidly growing, and the nature of it has changed to become largely intellectual property (IP) and future flow based. Brand securitization, one type ...
  • Vialardi-Sacín, César; Braver, Javier; Shaftr, Leila; Ortigosa, Álvaro (Universidad de CordobaEspaña, 2009)
    One of the main problems faced by university students is to take the right decision in relation to their academic itinerary based on available information (for example courses, schedules, sections, classrooms and professors). ...

Buscar en el repositorio


Listar

Mi cuenta