Repositorio Institucional Ulima

Self-regulation of the Peruvian food industry: health message cues in the context of food and beverage advertisements

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dc.contributor.author Busse-Cárdenas, Peter
dc.contributor.author Bernabé-Ortiz, Antonio
dc.contributor.other Busse-Cárdenas, Peter es_PE
dc.date.accessioned 2018-05-04T19:58:45Z
dc.date.available 2018-05-04T19:58:45Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Busse, P., & Bernabé-Ortiz, A. (2018). Self-regulation of the Peruvian food industry: health message cues in the context of food and beverage advertisements. Public health, 159, 1-3. https://doi.org/10.1016/j.puhe.2018.03.003 es_ES
dc.identifier.uri http://repositorio.ulima.edu.pe/handle/ulima/6014
dc.description.abstract One strategy to prevent the onset of non-communicable diseases is to motivate healthy lifestyles through health media messages. In Peru, the food industry is currently implementing such strategy with health message cues, in the form of a small icon of a walking person or a healthy dish, appearing on televised food and beverage advertisements. Yet the extent of this practice is unknown. Thus, the objective of this study was three-fold: to identify (1) the food and beverage advertisements showing health cues, (2) the types of health cues, and (3) their length in time. es_ES
dc.description.sponsorship Instituto de Investigación Científica de la Universidad de Lima (IDIC) es_PE
dc.description.uri Indexado en Scopus es
dc.language.iso eng es_ES
dc.publisher Elsevier B.V. es_ES
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess es
dc.source Universidad de Lima es
dc.source Repositorio Institucional - Ulima es
dc.subject Publicidad de alimentos es
dc.subject Comunicación en salud es
dc.subject Promoción de la salud es
dc.subject Nutrición infantil es
dc.subject Nutrición del adolescente es
dc.subject Food advertising en
dc.subject Health communication en
dc.subject Health promotion en
dc.subject Child nutrition en
dc.subject Adolescent nutrition en
dc.subject.classification Comunicación / Publicidad es
dc.title Self-regulation of the Peruvian food industry: health message cues in the context of food and beverage advertisements es_ES
dc.type info:eu-repo/semantics/article es_PE
dc.type.other Artículo en Scopus es_PE
dc.identifier.journal Public Health es
dc.publisher.country Reino Unido es
dc.identifier.eissn 00333506
dc.description.peer-review Revisión por pares


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